Плуване и хипертония

Редовното плуване е препоръчително за хора с хипертония.

Плуването е един от най-здравословните спортове. То укрепва сърдечно-съдовата система и по-специално мускулите, които са важни за гръбначния стълб и ставите.
Плуването е силно препоръчително за страдащите от затлъстяване, тъй като водата създава голямо съпротивление, което е добра предпоставка за изграждането на чиста мускулна маса. Редовните умерени тренировки изгарят калории и мазнини.
Добре фукциониращата сърдечно-съдовата система предпазва от появата на сърдечно-съдови заболявания.

За какво трябва да внимавате, когато плувате?


• Препоръчително е да се тренира три пъти седмично по 30 минути.
• Интензивността на тренировките трябва да се увеличава бавно и постепенно.
• В началото на тренировката е добре да се плуват 2-3 дължини с по-спокойно темпо, което постепенно да се увеличава до достигане на нормалното Ви темпо на плуване. В края на тренировката темпото постепенно трябва да намалява.
• Правилната техника е от решаващо значение, за да се избегнат физически наранявания. При необходимост може да се обърнете към професионалист, който да Ви покаже подходящи техники за плуване и дишане.

Хипертония и спорт