Скандинавско ходене и хипертония

Скандинавското ходене е препоръчително за хора страдащи от хипертония.

Скандинавското ходене е спорт, който натоварва ръцете и краката. Краката се движат, а ръцете направляват щеките. Това спомага за подобряване състоянието на костите и мускулите.
Увеличава се силата и големината на сърцето, а в дългосрочен план това облекчава сърцето и кръвообращението, а кръвното налягане се понижава. По-малко удари на сърцето са необходими за снабдяване на организма с достатъчно кислород.
В допълнение, краката и коленните стави са подложени на по-малко стрес, тъй като около 20% от теглото на тялото се разпределя към щеките.
Мускулната помпа на краката се активира чрез работата на краката. Това допринася за изтласкване на кръв към сърцето. По този начин се предотвратяват венозни заболявания.

Екипировка:
• Използвайте щеки за скандинавско ходене, които са произведени от карбон, тъй като са леки и причиняват по-малко вибрации.
• Ориентировъчна дължина на щека: Размер на тялото в см * 0.7. Между горната и долната част на ръката трябва да се образува прав ъгъл, ако щеките са перпендикулярни на земята.
• Използвайте обувки с подметки за омекотяване, за да не натоварвате допълнително ставите.
• Носете дишащо облекло. В студено време са препоръчителни няколко тънки слоя.

За какво трябва да внимавате, когато практикувате скандинавско ходене?
• За добри резултати се препоръчват най-малко 3 тренировки седмично за около 30-40 минути.
• С цел предотвратяване на физически наранявания от решаващо значение е подходящата техника на ходене. Можете да научите правилната техника на ходене като се доверите на професионалист.
• Интензивността на тренировките трябва да се увеличава бавно и постепенно.
• В резултат на първоначалното използване на щеките е възможно да се появи допълнителен стрес. Затова извършвайте първите тренировки със спокойно темпо и без щеки.
• При стартиране на тренировката скоростта и размерът на стъпката трябва да се увеличават постепенно. Аналогично в края на тренировката е важно бавно да се намали темпото. При леко разтягане на мускулите на краката и шията тренировката трябва да бъде прекратена.

Хипертония и спорт